Tomte verkstaden fortsätter

I höstas ställde jag mig i kö på en tomteform som sen visade sig vara så populär att det var väldigt lång väntetid. Frågan kom från leverantören om jag vill hoppa av då det lite senare visade sig att dom inte skulle kunna leverera det i tid till jul. Jag valde att stå kvar i kön, det kommer ju en jul till tänkte jag. Så i Januari nu så kom formen och gissa om jag blev ivrig att prova den. Så samma dag den kom satte jag igång.

Urtagen ur formen för torkning blev det så här

Tyckte den redan här blev väldigt fin, ganska stor och tung och inser genast 
att nästa vinter kanske den står på min trappa.
 
Sen började jag måla, här halvvägs. (En ganska mörk bild jag vet)
 
Hade inte riktigt i huvudet än hur den skulle se ut men jag tänkte det löser sig medans jag målar och så här blev resultatet

KLAR
 
En bättre bild och resultat är jag jätte nöjd med. Tycker det blev en jätte fin tomte, ska göra några till i lite olika färger så får vi se hur dom blir. 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: